Saturday 2 May 2015

MENGAPA OMEGA GUARD BAGUS UNTUK PERKEMBANGAN OTAK KANAK-KANAK??

Setelah mengetahui tentang kebaikan dan kelebihan yang terdapat pada Omega Guard, ibu akan beritahu kenapa omega guard terbaik untuk perkembangan minda kanak-kanak..

KESAN OMEGA 3 KEPADA PERKEMBANGAN KANAK-KANAK


Omega 3 amat penting kepada perkembangan minda dan tumbesaran bayi dan kanak-kanak kerana ianya merupakan asid lemak yang mengandungi EPA dan DHA.. Omega 3 boleh didapati melalui 2 sumber iaitu tumbuhan dan juga ikan laut dalam.. 


Namun, omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA oleh tubuh secara berkesan.. Omega 3 dari sumber ikan laut dalam adalah yang terbaik untuk tumbesaran dan perkembangan minda si manja..

Untuk pengetahuan anda, DHA (asid dokosaheksaenoik) merupakan eleman utama yang diperlukan untuk membentuk sel membran neuron yang menjadi penghubung antara sel lain serta mempengaruhi  fungsi neurotransmitter acetylcholine dan membantu sel otak berhubung..

DHA sebenarnya amat penting untuk perkembangan minda si manja selain daripada asid folik, zat besi dan juga zink.. Tubuh kita tidak dapat menghasilkan EPA dan juga DHA, tetapi kita boleh mendapatkannya melalui supliment iaitu omega guard..


KEPERLUAN LAIN OMEGA GUARD KEPADA KANAK-KANAK

Untuk pengetahuan ibu dan ayah, omega guard bukan sahaja untuk perkembangan otak simanja namun, ianya juga untuk kesihatan menyeluruh anak kita.. Omega guard juga membantu memelihara penglihatan dan pendengaran simanja..

Sebahagian daripada kita pasti mempunyai anak-anak yang menghadapi masalah seperti asthma, batuk berkahak, masalah alahan kulit seperti eczema, selsema, ADHD (hiperaktif) dan lain-lain lagi.. 

Kadang-kadang sesetengah kanak-kanak sehingga memerlukan bantuan nebulizer untuk membantu mengurangkan masalah asthma mereka.. Dengan omega guard, dapat membantu mengurangkan masalah asthma..


TESTIMONI-TESTIMONI TERKUMPUL


Disini, ibu sertakan beberapa testimoni-testimoni yang berjaya setelah mengamalkan omega guard..











Sekiranya ibu atau ayah berminat untuk menjadikan omega guard ini sebagai salah satu makanan tambahan bagi anak-anak, boleh la menghubungi ibu..

Whatsapp - 0179563621

3 comments:

  1. omega merupakan barang yang bagus untuk otak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu HB.. omega ni mmg mknn utk otak..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete